Jak oslovit ajťáky? Známe 10 fíglů, jak na ně!

Kde dneska hledat a jak vhodně oslovit ajťáky? Toť otázka! Otázka, kterou se trápí čím dál tím více personálek a recruiterů. Samozřejmě tuto oblast řešíme i my. A nebudeme vám lhát, IT pozice patří mezi ty těžší, které obsazujeme. Ale umíme to!

Během naší dlouholeté praxe si přicházíme na to, co na ajťáky platí, jak je oslovit, zaujmout, kvůli čemu by byli teoreticky (a nakonec i prakticky) ochotni změnit své stávající zaměstnání, a co je naopak vůbec nezajímá nebo s čím nechtějí vůbec ztrácet čas.

Jak oslovovat ajťáky?

  1. Stručné a jasné nabídky
    Inzerát nebo nabídka, kterou na daného IT specialistu pošlete, by měla být stručná a jasná, žádný zdlouhavý sloh. Stačí pár nejzásadnějších odrážek bez zbytečné omáčky a kudrlinek. Díky konkrétnímu a krátkému sdělení je šance, že si vaši zprávu alespoň prolítne očima.
  2. Zmiňte název firmy
    Často jsme se setkali s tím, že kandidáti hned na první dobrou chtějí vidět, pro jakou firmu je pozice vypsaná. Někdy už totiž mají špatné předešlé zkušenosti a neradi ztrácí čas s inzeráty, kde nemají hned jasno.
  3. Popište projekt i technologie
    Atraktivita projektu, moderní technologie a získávání nových zkušeností, to bývají nejsilnější argumenty, se kterými můžete pracovat. Proto neváhejte a při osobním pohovoru tyto položky důkladně popište a řádně vypíchněte.
  4. Možnost kariérního postupu
    Výzvy! To je další berná mince pro IT specialisty. Opravdu se chtějí posouvat, rádi zkouší nové věci a velmi jim imponuje možnost kariérního růstu a postupu. Pokud vaše firma nabízí interní nebo externí školení, rozhodně to nezapomeňte při pohovoru náležitě zdůraznit.
  5. Nastiňte, jaká je firemní kultura
    Firemní kultura, férový šéf, dobrý kolektiv a pohoda na pracovišti dnes zajímá nejen IT pracovníky. Nikdo nechce trávit čas v toxickém prostředí, řešit nepochopitelné žabomyší války nebo se někde zbytečně obhajovat. Pokud víte, že se vaše firma může pyšnit dobrou firemní kulturou, nenechávejte si to pro sebe.
  6. Ajťáci nechtějí dojíždět
    Věc, kterou asi jen tak neovlivníte, protože sídlo firmy nepřemístíte, ale pokud máte možnost nabídnout ajťákovi práci z domova, full remote nebo alespoň hybridní formu spolupráce, neváhejte. Opravdu na to kladou velký důraz.
  7. Benefity ajťáky moc nezajímají
    Naopak takovou multisportkou, ovocem na pracovišti nebo pravidelnými výlety do přírody ajťáky zrovna nenadchnete. Podle našeho průzkumu je vlastně žádné benefity příliš nezajímají. Chtějí znát plat a mít pohodovou práci co nejblíže od domova.
  8. Líbí se jim originální pojetí oslovení
    Čím originálnější pojetí oslovení, tím lépe pro vás a tím více vám budou věnovat pozornosti. Už jste zkoušeli třeba hlasové zprávy, zveršovat pracovní nabídku nebo poslat osobní video s představením firmy?
  9. Recruiter by měl být milý, vstřícný
    Ajťákům chodí týdně desítky nabídek a mají denně několik telefonátů od recruiterů. Je jasné, že je zaujme ten, kdo je milý, vstřícný a i v případě odmítnutí shovívavý. To, že někoho nezaujala vaše nabídka právě teď, ještě neznamená, že ho musíte otrávit i do budoucna.
  10. Tvrdí, že na sítích nejsou, ale my je tam našli :)
    Ptali jsme se IT odborníků, na jakých sociálních sítích tráví čas. Často jsme jako první odpověď slyšeli – „na žádných“. Ale po důkladnějším průzkumu jsme zjistili, že na sítích přeci jen jsou. Nejvíce tráví čas na LinkedInu, brouzdají ale také na Facebooku, Instagramu a někteří využívají Twitter nebo Telegram. Jsou to další místa, kde byste mohli potencionální kandidáty oslovit? Co myslíte?