Jak oslovit ajťáky? Známe 10 fíglů, jak na ně!
Kde dneska hledat a jak vhodně oslovit ajťáky? Toť otázka! Otázka, kterou se trápí čím dál tím více personálek a recruiterů. Samozřejmě tuto oblast řešíme i my. A nebudeme vám lhát, IT pozice patří mezi ty těžší, které obsazujeme. Ale umíme to! V oblasti IT recruitmentu je klíčové porozumět specifickým potřebám a očekáváním IT specialistů.
Během naší dlouholeté praxe si přicházíme na to, co na ajťáky platí, jak je oslovit, zaujmout, kvůli čemu by byli teoreticky (a nakonec i prakticky) ochotni změnit své stávající zaměstnání, a co je naopak vůbec nezajímá nebo s čím nechtějí vůbec ztrácet čas.
Jak oslovovat ajťáky?
- Stručné a jasné nabídky
Inzerát nebo nabídka, kterou na daného IT specialistu pošlete, by měla být stručná a jasná, žádný zdlouhavý sloh. Stačí pár nejzásadnějších odrážek bez zbytečné omáčky a kudrlinek. Díky konkrétnímu a krátkému sdělení je šance, že si vaši zprávu alespoň prolítne očima. - Zmiňte název firmy
Často jsme se setkali s tím, že kandidáti hned na první dobrou chtějí vidět, pro jakou firmu je pozice vypsaná. Někdy už totiž mají špatné předešlé zkušenosti a neradi ztrácí čas s inzeráty, kde nemají hned jasno. - Popište projekt i technologie
Atraktivita projektu, moderní technologie a získávání nových zkušeností, to bývají nejsilnější argumenty, se kterými můžete pracovat. Proto neváhejte pro úspěšný IT recruitment při osobním pohovoru tyto položky důkladně popište a řádně vypíchněte. - Možnost kariérního postupu
Výzvy! To je další berná mince pro IT specialisty. Opravdu se chtějí posouvat, rádi zkouší nové věci a velmi jim imponuje možnost kariérního růstu a postupu. Pokud vaše firma nabízí interní nebo externí školení, rozhodně to nezapomeňte při pohovoru náležitě zdůraznit. - Nastiňte, jaká je firemní kultura
Firemní kultura, férový šéf, dobrý kolektiv a pohoda na pracovišti jsou aspekty, které hrají zásadní roli v IT recruitmentu, protože ovlivňují rozhodování kandidátů. Nikdo nechce trávit čas v toxickém prostředí, řešit nepochopitelné žabomyší války nebo se někde zbytečně obhajovat. Pokud víte, že se vaše firma může pyšnit dobrou firemní kulturou, nenechávejte si to pro sebe. - Ajťáci nechtějí dojíždět
Věc, kterou asi jen tak neovlivníte, protože sídlo firmy nepřemístíte, ale pokud máte možnost nabídnout ajťákovi práci z domova, full remote nebo alespoň hybridní formu spolupráce, neváhejte. Opravdu na to kladou velký důraz. - Benefity ajťáky moc nezajímají
Naopak takovou multisportkou, ovocem na pracovišti nebo pravidelnými výlety do přírody ajťáky zrovna nenadchnete. Podle našeho průzkumu je vlastně žádné benefity příliš nezajímají. Chtějí znát plat a mít pohodovou práci co nejblíže od domova. - Líbí se jim originální pojetí oslovení
Čím originálnější pojetí oslovení, tím lépe pro vás a tím více vám budou věnovat pozornosti. Už jste zkoušeli třeba hlasové zprávy, zveršovat pracovní nabídku nebo poslat osobní video s představením firmy? - Recruiter by měl být milý, vstřícný
Ajťákům chodí týdně desítky nabídek a mají denně několik telefonátů od recruiterů. Je jasné, že je zaujme ten, kdo je milý, vstřícný a i v případě odmítnutí shovívavý. To, že někoho nezaujala vaše nabídka právě teď, ještě neznamená, že ho musíte otrávit i do budoucna. - Tvrdí, že na sítích nejsou, ale my je tam našli :)
Ptali jsme se IT odborníků, na jakých sociálních sítích tráví čas. Často jsme jako první odpověď slyšeli – „na žádných“. Ale po důkladnějším průzkumu jsme zjistili, že na sítích přeci jen jsou. Nejvíce tráví čas na LinkedInu, brouzdají ale také na Facebooku, Instagramu a někteří využívají Twitter nebo Telegram. Jsou to další místa, kde byste mohli potencionální kandidáty oslovit? Co myslíte?
Chcete se dozvědět více o efektivním IT recruitmentu a tom, jak si udržet ty nejlepší talenty? Vyhledáme vám vhodné kandidáty na expertní a manažerské pozice. Provádíme službu Assessment Centrum - testování kandidátů na zátěžových situacích z praxe. Pomáháme nastavovat funkční HR procesy tak, aby vycházely z firemní kultury a cílů vaší společnosti.
Obraťte se na nás v případě, že potřebujete zajistit: Recruitment, Headhunting, Executive search nebo Externí HR.