Trendy v recruitmentu pro rok 2022

Otevřít si noviny a zakroužkovat si inzeráty práce, které mě zajímají… Těm dobám už dávno odzvonilo. Stejně jako ostatní obory, i HR se mění a jde dopředu. Co nás čeká v dalším roce? Jaké budou trendy v náboru? 

Funguje ještě inzerce?

Inzerce tu byla, je a bude. Určitě ne v tak velkém měřítku jako byla například před 10 lety, ale stále je určitý typ kandidátů, který inzerci využívá. I když samozřejmě i těchto lidí ubývá. Pokud jste firma, která pozice jen inzeruje, vaše šance na obsazení se razantně snižují. V tomhle rybníčku totiž loví čím dál více lidí a lidé už sem tolik nechodí.

Inspirujte se, ale nekopírujte

Při hledání nových cest, jak oslovit své potenciální kandidáty, je určitě skvělé inspirovat se u ostatních firem. Ale dejte si pozor, abyste je nekopírovali. Kromě toho dobrého si totiž můžete převzít i to, co dobré není. Navažte na to, přidejte něco svého a inovujte.

Co nás tedy čeká v roce 2022?

Stejně jako další odvětví, i recruitment se mění. Ve firmách bylo HR dříve vnímáno jako oddělení, které existuje, protože by mělo ve firmě být, ale moc pozornosti, a tím i peněz, se mu nevěnovalo. Procesy zde byly hodně standardizované a změny se často nedělaly.

Vzhledem k současné situaci, kdy je velký nedostatek kvalitních lidí na trhu práce, HR ale nabývá na důležitosti a je potřeba mu věnovat více pozornosti. 

S největší pravděpodobností se situace v dalším roce trochu zklidní, ale určitě nelze očekávat, že by se úplně otočila a lidí byl dostatek.

Pro jaké obory bude těžké sehnat vhodné kandidáty?

V současné době je velmi těžké obsadit IT pozice a obchodníky. Nedostatek vhodných kandidátů se ale rozšiřuje i do oborů, kde jsme nedostatek ještě nestihli pocítit. Aktivně hledajících zájemců o práci stále ubývá.

Dobrá rada na závěr

Je chytré nebránit se automatizaci a využívání technologií i v HR oblasti. Na druhou stranu bychom si měli dát pozor, aby to bylo stále efektivní. Můžeme se totiž velmi snadno odosobnit od kandidátů a zaměstnanců a pořád platí, že personalistika je hlavně práce s lidmi. Ponechme si tedy naši lidskost a intuici. Nebojme se zkoušet nové věci. Časem totiž kanály, díky nimž jsme našli nové lidi do týmu, mohou přestat být funkční. Tuto cestu dříve či později objeví i další personalisté nebo head hunteři a my přeci chceme být o krok před ostatními. Hledejme způsoby, jak se odlišit.

popisek videa

https://youtu.be/DrzdVJ8msvU